LACOSTE

I 1933 ble krokodillen, verdens første merkelogo, sydd på Rene Lacostes tennisjakke, og ble dermed symbolet på styrke og utholdenhet. Siden den gang har Lacoste blitt kjent for sin sporty og elegante stil, der fransk eleganse og dristighet kommer til uttrykk. Lacoste bryter fri fra tradisjonelle rammer, og duftene er en hyllest til alle som går sin egen vei. Opplev en rekke av friske dufter som passer perfekt til den skandinaviske smaken.

I 1933 ble krokodillen, verdens første merkelogo, sydd på Rene Lacostes tennisjakke, og ble dermed symbolet på styrke og utholdenhet. Siden den gang har Lacoste blitt kjent for sin sporty og elegante stil, der fransk eleganse og dristighet kommer til uttrykk. Lacoste bryter fri fra tradisjonelle rammer, og duftene er en hyllest til alle som går sin egen vei. Opplev en rekke av friske dufter som passer perfekt til den skandinaviske smaken.

Merker
Mest populære

Pris

Anmeldelser

Velg filtre

Serier

Pris

Anmeldelser

33 produkter
33 produkter
Sorter etter: Mest populære

Elitens mann

Jean René Lacoste var en fransk tennisspiller og forretningsmann. Han trakk seg tilbake som tennisspiller i 1933, før han dedikerte all sin tid til selskapet Lacoste.

Lacoste selger eksklusive moteklær, sko, dufter, klokker og solbriller. De fleste kjenner Lacoste for sine tennisskjorter, også kalt poloskjorter, med den unike krokodillelogoen på brystet. Lacoste er selve symbolet på en sporty stil der den franske elegansen er blandet med en grensesøkende tilnærming.

Det samme uttrykket gjelder for duftene. Parfymer fra Lacoste bryter alle tradisjonelle grenser og er en hyllest til alle som vil gå sin egen vei.

Krokodillen blir til

Etter en Davis Cup-turnering i Boston refererte en amerikansk journalist til René Lacoste som «The Alligator». Journalisten hadde hørt om et internt veddemål mellom René Lacoste og treneren hans. Veddemålet gikk ut på at hvis René Lacoste vant en spesiell kamp, ville treneren hans kjøpe ham en krokodilleskinnsveske. Han vant kampen og veddemålet, og ble altså en krokodilleskinnsveske rikere.

«The Alligator» ble senere kallenavnet til René Lacoste, og da han senere startet sitt eget merke ble krokodillelogoen designet av kunstneren Robert George i 1927. Logoen ble først sydd på tennisjakken til René Lacoste, som et symbol på styrke og utholdenhet.

Dufter som skyver grensene

Parfymer fra Lacoste har en sporty friskhet som kommer til uttrykk i duftene. De første duftene kom på markedet i 1968 og tok alle med storm.

Originalduften til kvinner er Lacoste Pour Femme. Flasken er enkel, nærmest minimalistisk i designet. Men duften på innsiden er omfavnende, myk og sensuell. Den er tidløs og svært feminin i uttrykket og omslutter omgivelsene med varme og mykhet.

Senere ble duften Touch Of Pink bestselger med sine feminine, friske og livsglade noter, som begeistrer enhver kvinne som er tro mot seg selv. Touch Of Pink er også populær i Skandinavia ettersom René Lacoste brukte den danske modellen Natasha Thomas som sitt ansikt utad for denne duften.

Den originale duften til menn heter Lacoste Pour Homme. Den er tidløs, klassisk og karakteristisk i uttrykket. Senere ble Lacoste Live skapt. Med sin kvadratiske flakong appellerer den til den sterke og utholdende mannen som er lidenskapelig opptatt av sitt aktive liv og gjerne vil utstråle kraft og god smak.

På matas.no og i våre Matas-butikker finner du et stort utvalg av parfymer og deodoranter til både menn og kvinner.